West Yellowstone – Ashton (63 mijl)

Week 2, dag 5.

Soms zit het tegen, soms zit het mee.
Vandaag zat het in dubbel opzicht mee. Na het ontbijt in een restaurant in West Yellowstone om 6.30 uur, kreeg ik het voor elkaar de TV van het restaurant op de zender te krijgen die Nederland-Brazilië zou uitzenden. Begin van de wedstrijd om 8 uur, ik zie de wedstrijd 8 uur eerder dan jullie in Nederland! Had de eindstand dus gewoon kunnen doorbellen, voordat jullie de wedstrijd gezien hadden.

Het was een lastige keuze, omdat de rest van de rijders gewoon om 7 uur ging vertrekken, en ik dus pas om 10 uur op pad zou kunnen. Gelukkig kreeg ik twee mensen aan mijn zijde: Chuck uit dit mooie land (hij is in voetbal geinteresseerd) en Ruth uit San Francisco (ze kijkt naar voetbal omdat haar zoon van 15 er gek op is). Eerlijk gezegd had ik weinig vertrouwen op een goede afloop. Twaalf jaar geleden zaten Yvonne, Marnix en ik op het strand van Marseille te kijken naar een Nederland-Brazilië op een groot scherm, die Nederland verloor na strafschoppen.

Deze keer was het gelukkig wel raak. Mooie wedstrijd, verdiend gewonnen door Nederland wat mij betreft.

Om 10 uur op weg. Mooi weer, niet al te grote afstand.
Weg vanuit West Yellowstone. Een vreselijke plek, als je twee weken  door ongerepte natuur hebt gefietst zonder toeristen, en dan een soort Zandvoort. Overal een soort campings voor RV’s (Recreation Vehicles). Dat zijn ongelooflijk grote campers, die soms aan beide kanten ook nog uitschuifpanelen hebben.

Wat vandaag vooral opviel, was de snelle afwisseling van landschap. Van heuvelachtig naar een rotsachtig gebied met een prachtige waterval, en tenslotte eindigend op een soort plateau dat (afgezien van de hoogte, 2000 meter) ook een landbouwgebied ergens in Nederland zou kunnen zijn.

Vandaag weer Idaho binnen gereden. Idaho is een wat vreemd gevormde staat. In het puntje aan de bovenkant hebben we eerder deze week al gereden. Nu een wat lager deel, omdat we nu een paar dagen naar het zuiden rijden. Morgen Wyoming.

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment